Σελίδες

27.11.07

Καταλήψεις σχολείων και αντιμετώπιση Νο2

2η ημέρα κ/ψ
8.00 π.μ. πρωινή επίσκεψη , πάντα στο σχολείο, συνάντηση με τους μαθητές και συζήτηση για την διανυκτέρευση και τυχόν προβλήματα που παρουσιάστηκαν , δεν πρέπει να αντιμετωπίσουμε κάποια έκπληξη , άλλωστε θα είχαμε ειδοποιηθεί… (συνήθως τα παιδιά είναι κουρασμένα και …παγωμένα)
Σημαντική λεπτομέρεια , πολλά παιδιά θα προσέλθουν στο σ/χ και σήμερα (πράγμα που θα σταματήσει σε 3-4 μέρες) και είναι πιθανόν ,για τον “φόβο των Ιουδαίων”, η εξώπορτα να είναι κλειδωμένη με αποτέλεσμα τα π. που θέλουν να μπουν μέσα , να πηδούν από τα κάγκελα .
Ζητάμε από την ομάδα κ/ψ να ανοίξει την πόρτα για αποφυγή τυχόν ατυχήματος, αφού τους βεβαιώσουμε, ότι κανείς δεν θα μπει με το ζόρι, στην συνέχεια συζητούμε με τον Δ/ντη και καθηγητές, στην βάση, ας αφήσουμε μερικές μέρες να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση και βλέπουμε…
Με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν ζημιές ή άλλα δυσάρεστα γεγονότα, δεν είναι δύσκολο να πείσουμε για κάτι τέτοιο, άλλωστε η στάση των καθηγητών κ.λ.π. είναι γνωστή…
Για τις επόμενες μέρες η κατάσταση θα είναι περίπου η ίδια , με μόνη διαφορά την κούραση και κάποιο άγχος των π. που θα ξενυχτούν για την περιφρούρηση του σ/χ το βράδυ , λόγω της μη συμμετοχής των συμμαθητών τους.( άλλωστε παιδιά δικά μας είναι , π.χ. όλοι είμαστε υπέρ της εφαρμογής των νόμων …στους άλλους)

3η ημέρα
8.00 π.μ έλεγχος/ συνάντηση /συζήτηση / κ.λ.π.
Σήμερα θα ζητήσουμε επιβεβαίωση με ψηφοφορία της απόφασης για συνέχιση της κ/ψ. διαδικασία την οποία εφαρμόζουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα , για πολλούς και διαφόρους λόγους…!

Είναι πιθανό η πρώτη ομάδα ή κάποια μέλη της , αηδιασμένη από την ελάχιστη πλέον συμμετοχή στην βραδινή, κυρίως, περιφρούρηση (αλλά και την ευθύνη που φέρουν μόνοι τους, ως εκ τούτου…),να “εγκαταλείψει” την κ/ψ , εδώ χρειάζεται μια προσοχή , επειδή οι αντικαταστάτες τους ενδιαφέρονται μάλλον περισσότερο για τον χαβαλέ, αλλά και για να αποκτήσουμε πάλι επαφή , με τα νέα πρόσωπα , κ.λ.π.


Λεπτομέρεια σημαντική 2η

ΚΑΘΕ βράδυ επισκεπτόμαστε το σ/χ και συζητάμε με τα π., στην ανάγκη και τηλεφωνικά.
4η, 5η,6η,7η …κ.λ.π.
Τέλος της πρώτης εβδομάδας ,περίπου, και καλώς εχόντων των πραγμάτων,( δηλ, αν δεν είναι πολύ χαζός ο/η υπουργός, ή δεν κάνουν καμιά χονδρή μαλακία τα άλλα μέλη της κυβέρνησης) η κατάσταση που παρουσιάζετε μεταξύ των μελών της ομάδας κ/ψ. είναι απλή : τέρμα δεν πάει άλλο, δεν γίνετε πέντε άνθρωποι να τραβάμε όλο το “κουπί” κ.λ.π.

Στους λίγους γονείς που θα συγκεντρωθούν, τους εξηγούμε την κατάσταση, και τους αποτρέπουμε από κάθε.... δυναμική ενέργεια, είναι η πλέον επικίνδυνη ομάδα , στο να δημιουργήσει ανεξέλεγκτες καταστάσεις και απαιτεί υψηλή "τεχνική" στους χειρισμούς...!
Κάποιο από αυτά τα βράδια ,θα μας ενημερώσουν «το δεν πάει άλλο , και ότι αύριο θα μας παραδώσουν το σχολείο.»
Προσοχή : μη βιαστείτε να χαρείτε , πρώτον γιατί τα π. είναι απογοητευμένα από την εξέλιξη ενός αγώνα που απέτυχε, πράγμα δυσάρεστο, και 2ο επειδή στην πραγματικότητα δεν τελειώσατε ακόμη !!
Το πρωί της άλλης μέρας , μια βδομάδα πάνω- κάτω από την έναρξη, στο λιγότερο πιθανό σενάριο , η πόρτα του σχολείου ξανανοίγει και αρχίζουν τα μαθήματα , στο πιο πιθανό σενάριο όμως , τα περισσότερα παιδιά θα διαφωνήσουν με την λήξη της κ/ψ ,(άσχετα αν δεν συμμετέχουν ενεργά, ως όφειλαν,) εδώ σημαντικότατο ρόλο παίζουν τα Μ.Μ.Ε. και η γενικότερη εξέλιξη των καταλήψεων και στα άλλα σ/χ, και την επόμενη ή μεθεπόμενη μέρα θα αγοράσουν, από το χαρτζιλίκι τους, αυτή την φορά , το καινούργιο λουκέτο με την σχετική πάντα αλυσίδα, και θα ξεκινήσει η δεύτερη και ίσως τελευταία περίοδος κ/ψ.

Το δεύτερο “σενάριο” έχει ιδιαίτερη ισχύ στη περίπτωση που υπάρχουν κοντά στο σ/χ και άλλα γυμνάσια ή λύκεια, που συνεχίζουν, σε αυτή την περίπτωση έχουμε “ανατροφοδότηση” της αναταραχής και ίσως να ακολουθήσει και 3η περίοδος.
Πλησιάζοντας προς το τέλος της κ/ψ, παρατηρούμε τον «εκφυλισμό» του αγώνα με την παρουσία πλέον, μόνο, πολύ "κακών" μαθητών στις “επάλξεις” και των περισσοτέρων να έχουν κουραστεί ή ξεκουραστεί , όπως το δει κανείς , τα ποσοστά στις ψηφοφορίες υπέρ τις κ/ψ έχουν μειωθεί σημαντικά και σύντομα τα όχι θα υπερισχύσουν των ναι, (σημ. τα περισσότερα ναι στην κ/ψ έρχονται πάντα από την 1η τάξη του λυκείου ενώ τα περισσότερα όχι από την 3η , λόγω πανελλαδικών)
Σημασία πάντως έχει ότι και σε “σκληρές” περιόδους κ/ψεων , ακολουθώντας την παραπάνω πολιτική , δεν θα ξεπεράσουμε τις 15-20 ημέρες , δεν θα προκληθούν δυσάρεστες καταστάσεις για τα παιδιά !(πιθανές διώξεις, τραυματικές εμπειρίες κ.λ.π.), και το σχολείο, σαν κτήριο, θα βγει αλώβητο από όλη αυτή την δοκιμασία (ίσως κάποιο σπασμένο τζάμι….)
Στα θετικά θα προσμετρηθούν, οι εμπειρίες που απέκτησαν από την όλη διαδικασία ,( ο διάλογος /διαπραγμάτευση, η απόσταση μεταξύ πράξης και θεωρίας και πολλά άλλα )
Είναι πιθανόν , σε περιόδους έντονης αναταραχής, να επιχειρείται εκ νέου κ/ψ του σ/χ παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία ψήφησε κατά, σε αυτή την περίπτωση ενεργοποιείτε η ψαλίδα (για σπάσιμο του λουκέτου) και η περιφρούρηση του σ/χ από τον σύλλογο ,αυτή την φορά. ( καφεδάκι από το σπίτι και 6 π.μ. απ’ έξω...)
Αλλά αξίζει τον κόπο, μόνο που σε συναντούν οι “μαθητές σου” μετά από χρόνια και σε χαιρετούν στο δρόμο, αυτό κάτι λέει…

Υγ. στα σ/χ που παρατηρούνται εκτεταμένες καταστροφές μετά τις κ/ψ , είναι γιατί κανείς δεν ενδιαφέρετε πραγματικά, ,ούτε και για το κτήριο, αλλά δυστυχώς, ούτε για τα παιδιά .-

Δεν υπάρχουν σχόλια: