Σελίδες

26.7.07

ΨΥΧΡΟΛΟΥΣΙΑ

Επειδή λίγα πράγματα θα αξίζουν σ’αυτό το blog είπα να γράψω ένα τέτοιο, ελπίζω δ.λ.δ.
ΨΥΧΡΟΛΟΥΣΙΑ
Διακοπές, Αύγουστος του 98, απόγευμα , Πλατανίδια –Βόλος.
Ρεμβάζω αραχτός στην παραλία με καφέ –τσιγάρο, ώσπου ο βουτηχτής που παρακολουθώ αδιάκριτα αρχίζει να βγαίνει , όλη την ώρα βουτάει σε βάθος 1-2 μ, κάτι μαζεύει και τα βάζει σε σακούλα.
Βγαίνοντας, κάθετε στην άμμο και αρχίζει να σκίζει με ένα μαχαίρι κάτι, σαν καφέ πούτσα, εδώ η περιέργεια μου δεν μ’αφήνει σε ησυχία και προσεγγίζω, διακριτικά πάντα, είμαι καλός σ’αυτά, “πούτσες’’ τις θάλασσας τα λένε, δεν κάνω πλάκα, έτσι μου τα είπε, όταν πιάσαμε την κουβέντα ,και είναι καλό δόλωμα για τσιπούρες ,αλλά αυτό αποτελεί θέμα για άλλο ποστ.
Στο θέμα μας πάλι, όση ώρα καθαρίζει το δόλωμα συζητάμε για διάφορα, αυτές οι απίθανες συζητήσεις που μόνο σε περίεργες καταστάσεις γίνονται ,όπως στις διακοπές ,μπορείς να πεις πράγματα που δεν τα έχεις πει στον καλύτερο σου φίλο, (γι’αυτό προτιμώ στις διακοπές να πηγαίνω μόνος ή με την οικογένεια, έχω την ευκαιρία να γνωρίζω ανθρώπους ) κάποια στιγμή λέμε για το πόσο ωραίο είναι το πρωινό μπάνιο στη θάλασσα και εκεί μου λέει ότι είναι χειμερινός κολυμβητής και ότι πριν πάει στην δουλειά του, γυμναστής σε γυμνάσιο της περιοχής του Βόλου, βουτάει κάθε πρωί στην θάλασσα, με ότι καιρό και να κάνει, και νοιώθει υπέροχα όλο το πρωινό, ζήλεψα, αλλά του είπα ότι είναι πολύ δύσκολο να κάνεις πρωινό μπάνιο στην θάλασσα αν μένεις στο Γαλάτσι.
Είπαμε και άλλα, ώσπου κάποια στιγμή χωρίσαμε.
Δεν ξέρω γιατί, αλλά μερικά πράγματα “γράφονται” με περίεργο τρόπο στο μυαλό μας ,ανεξήγητο, έτσι αποφάσισα μετά από κάθε μπάνιο, είτε στην θάλασσα και μετά στο ντους,(απαραίτητο για μένα πάντα μετά την θάλασσα) είτε στο σπίτι, να ξεβγάζομαι με όσο το δυνατόν πιο κρύο νερό.
Μετά το θαλασσινό μπάνιο τα πράγματα ήταν εύκολα σχετικά, η διαφορά θερμοκρασίας συνήθως δεν είναι μεγάλη, οπότε μικρό το πρόβλημα,στην περίπτωση φυσικά που δεν μείνεις μετά στον ήλιο
Το ζόρι άρχισε με το μπάνιο στο σπίτι, ειδικά μετά τις διακοπές, όταν ξεκινάς με αρκετά ζεστό νερό ,για να βγει και η βρώμα, και θέλεις να ξεβγαλθείς με όσο το δυνατόν πιο κρύο, εκεί αρχίζουν τα δύσκολα.
Διαπίστωση 1η
Στην αρχή ξόδευα αρκετό νερό έτσι ώστε να προσαρμόζετε το σώμα μου σταδιακά στην αλλαγή της θερμοκρασίας πράγμα που δεν πίστευα ότι μπορεί να συμβεί τόσο γρήγορα, και όμως συμβαίνει, μετά από 1-2 λεπτά το νερό που σου φαινόταν για πολύ κρύο, τώρα σου φαίνεται φυσιολογικό αν όχι ζεστό και ξανά μειώνεις το ζεστό ή προσθέτεις λίγο περισσότερο κρύο και μετά από λίγο πάλι τα ίδια, χρόνος παραμονής στο μπάνιο 30΄περίπου.
Για να μην τα πολυλογώ μου πήρε περίπου 2 μήνες για να καταφέρω να ξεβγάζομαι στο τέλος με ανοιχτό μόνο το κρύο, πάντα σταδιακά.
Εδώ να κάνω μια διευκρίνιση , ο λόγος που επέμεινα ,παρά την ψυχρολουσία, δεν ήταν από μαζοχισμό, αλλά επειδή ένοιωθα ευεξία και ξεκούραση, που άλλη φορά, μετά από μπάνιο, δεν είχα ξανανιώσει, καταρχήν τουλάχιστον.

Σεπτέμβριος & Οκτώβριος δ.λ.δ. πάνω που άρχιζαν τα κρύα, εδώ τα πράγματα ζόρισαν, Νοέμβρης –Δεκέμβρης με θερμοκρασίες από 0-10 πώς να μπεις στο μπάνιο, ένας φυσιολογικός άνθρωπος θέλει ένα ζεστό μπανάκι να χουχουλιάσει το χειμώνα εγώ έβγαινα παγοκολώνα κανονική.
Κάθε φορά που έμπαινα αμφέβαλα αν θα κατάφερνα να μηδενίσω το ζεστό.
Διαπίστωση 2η
Το νερό της βρύσης δεν έχει τοοοοσο μεγάλες διακυμάνσεις, όσο νομίζουμε.
Αυτό με βοήθησε να εξακολουθήσω το ίδιο σύστημα μπάνιου, και ναι με θαυμάζω ώρες –ώρες .
Εν τω μεταξύ μ’αυτά και μ’αυτά ήρθε η άνοιξη , η θερμοκρασία ανεβαίνει, δεν σταμάτησα τον χειμώνα τώρα θα σταματήσω! ήταν κάτι σαν στοίχημα πια.
Διαπίστωση 3η
Όλη την διάρκεια του χειμώνα η οικογένεια, αλλά και γνωστοί και φίλοι, αρρωσταίνουν με τους συνηθισμένους ρυθμούς, μία –δυο ιώσεις ο κάθε ένας και αντίστοιχες μέρες στο κρεβάτι, ανάλογα την περίπτωση, πυρετός, βήχας ,καταρροή κ.λ.π. μαντέψετε ποιος δεν έβηξε καν !σωστά το καταλάβατε.
Μου κάνει εντύπωση, αλλά δεν είμαι βέβαιος ότι οφείλετε στο “μπάνιο” μπορεί να έτυχε, αλλά μετά από 8-9 χρόνια πλέον δεν έχω καμία αμφιβολία, πόσο μάλλον που το προκαλώ επίτηδες, φιλάω κάθε γριπιασμένη ή γριπιασμένο (παιδί) ένταξη όχι και τυχαίους στο δρόμο!!
Διαπιστώσεις 4η
Στην πορεία αυτών των χρόνων διαπίστωσα επίσης και μια σειρά από άλλα πράγματα , όπως για παράδειγμα ότι μπορεί να παίξω μπάλα για αρκετή ώρα ,όση αντέχω, τελείως απροπόνητος και ενώ θα έπρεπε κανονικά να σέρνομαι για μια βδομάδα μετά, από τους πόνους στα πόδια και σε όλο το σώμα και με παυσίπονα, κάνω το μπανάκι μου και είμαι καλύτερα από πριν.
Το ίδιο ισχύει και για κάθε άλλη βαριά καταπόνηση, ωραία τα λέω, φτου μου!!!

Επίσης σε περιπτώσεις κακώσεων , μου έχει τύχει να μπω στο μπάνιο “μαυρισμένος ” και βγαίνοντας να ψάχνω το σημείο που είχα το κτύπημα και να μην το βρίσκω.
Δεν γνωρίζω από “επίσημο στόμα” αν υπάρχουν κάποιοι κίνδυνοι ή όχι, το μόνο που έχω ακούσει, και αυτό εμπειρικό μου φαίνεται, είναι ότι ο χρόνος παραμονής στο κρύο νερό πρέπει να είναι αντίστοιχος της θερμοκρασίας του π.χ.1βαθμός θερμοκρασίας ,αντιστοιχεί σε 1 λεπτό παραμονής ,αν και δεν χρειάζεται να ξέρεις μια και το σώμα σου σε ειδοποιεί έγκαιρα κάθε φορά για το που βρίσκονται τα όρια σου.
Το ποιο ευαίσθητο μέλος του σώματος είναι το κεφάλι, το χειμώνα ιδιαίτερα,(ίσως το κενό, δεν ξέρω) ανέχεται ελάχιστα το παγωμένο νερό,και απαιτεί προσοχή!
ΚΑΛΑ ΜΠΑΝΙΑ
Υ. Γ. ωραίο θέμα με αυτόν τον καύσωνα !!! ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ

Συνέχεια από το προηγούμενο 4/8/2007

Για ειρωνεία της τύχης, την ώρα που έγραφα για τα καλά της ψυχρολουσίας την “άρπαξα” από a/c, μάλλον, και είχα φτερνίσματα και καταρροή καλοκαιριάτικα!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: